Sijoittajasuhteet

Sijoittajasuhdetoimintamme tavoitteena on tukea Caverionin osakkeen oikeaa arvonmuodostusta antamalla jatkuvasti ja johdonmukaisesti kaikki olennainen Caverionia koskeva tieto tasapuolisesti kaikille markkinaosapuolille.

Lisäksi tavoitteenamme on kasvattaa sekä osake- että velkasijoittajien ja analyytikoiden kiinnostusta yhtiötä kohtaan, parantaa nykyisten omistajien uskollisuutta ja saavuttaa uusia sijoittajia ja yhtiöstä kiinnostuneita analyytikkoja.

Toiminta vuonna 2013

Vuoden 2013 kesä-joulukuussa tapasimme noin 1 900 sijoittajaa ja analyytikkoa. Caverionilla oli kesäkuusta lähtien 24 road show -päivää ja ryhmätapaamista sekä muita yksittäisiä sijoittajatapaamisia, joissa yhtiön johto tapasi yhteensä noin 300 institutionaalista sijoittajaa Euroopassa ja Pohjois-Amerikassa. Lisäksi tapasimme noin 1 600 vähittäissijoittajaa Pörssisäätiön, Osakesäästäjien ja Pörssin järjestämissä tilaisuuksissa sekä Sijoitus Invest 2013 -tapahtumassa.

Sijoittajille, analyytikoille ja medialle suunnattu pääomamarkkinapäivä järjestettiin 19.11.2013 Frankfurtissa, Saksassa. Tilaisuudessa toimitusjohtaja Juhani Pitkäkoski esitteli muun muassa yhtiön strategiset virstanpylväät kannattavuustavoitteen saavuttamiseksi. Johdon esityksissä käsiteltiin muun muassa uuden yhtiön näkymiä sen kahdessa keskeisessä liiketoiminnassa, projekteissa sekä huollossa ja kunnossapidossa sekä yhtiön tuloskehitystä, markkina- ja kilpailutilannetta sekä yrityskauppamahdollisuuksia. Tapahtumassa oli yhteensä 35 osanottajaa Suomesta, Ruotsista, Norjasta, Saksasta, Itävallasta, Englannista ja Luxemburgista.

Järjestimme kesäkuussa analyytikkopäivän Hättössä yhdessä YIT:n kanssa sekä joulukuussa kohdevierailun Tukholmassa Karolinska Sjukhuset -sairaalaan ja Fatburen-konferenssikeskukseen, joissa Caverion vastaa kiinteistöjen huollosta ja kunnossapidosta.

Caverionia seuraavat analyytikot

Caverionin tietojen mukaan ainakin seuraavat pankkiiriliikkeet seuraavat Caverionia aktiivisesti. Nämä tahot seuraavat Caverionia omasta aloitteestaan, emmekä ole vastuussa heidän antamistaan lausunnoista.

• ABG Sundal Collier
  • Berenberg