Teknologista erikoisosaamista

Meillä on erikoisosaamista vaativien kohteiden kiinteistötekniikan toteuttamisessa sekä energiatehokkaissa ratkaisuissa.

Keihäänkärkiosaamistamme ovat puhdastilojen tekniset järjestelmät sekä viilennys-, automaatio-, turvallisuus- ja paloturvallisuusjärjestelmät.

Jatkuva tuotekehitys sekä omat tuotteet ovat liiketoimintamme olennaisia elinehtoja, johon panostamme jatkossa entistä enemmän. Oma tutkimus- ja kehityskeskuksemme Saksan Aachenissa on erikoistunut ilmastointiin, viilennykseen ja lämmitykseen liittyvien erikoistuotteiden kehittämiseen. Keskuksessa voimme muun muassa simuloida kiinteistötekniikan toimivuutta tavallista haastavammissa tiloissa kuten esimerkiksi leikkaussaleissa, laboratorioissa tai vaikkapa suurissa messuhalleissa.

Ratkaisuja uusiutuvien energiamuotojen hyödyntämiseen

Tavoitteenamme on auttaa asiakkaitamme tehostamaan energiankäyttöään. Energiansäästöhankkeemme pitävät usein sisällään sekä järjestelmien projektitoimituksen että niiden huoltoa ja kunnossapitoa.

Meillä on omaa tuotekehitystä esimerkiksi uusiutuviin energiamuotoihin liittyvissä teknisissä ratkaisuissa ja osaamista muun muassa merivesiviilennyksen sekä aurinko- ja tuulienergian hyödyntämisessä.

Olemme kehittäneet olomuotoa muuttaviin materiaaleihin (PCM, phase change materials) perustuvia tuotteita ja ratkaisuja, jotka vähentävät jäähdyttimien tarvetta ja lisäävät kiinteistön energiatehokkuutta huomattavasti. PMC-materiaalit muuttuvat rakennuksen ulko- tai sisälämpötilan mukaan joko nestemäiseksi tai kiinteäksi ja samalla vapauttavat tai varastoivat suuren määrän energiaa.

Omia tuotteitamme:

• LuxCool ja KlimaTak ovat alakattoelementtejä, johon on yhdistetty kaikki toimistotiloissa tarvittava tekniikka: valaistus, lämmitys, jäähdytys, ilmastointi sekä niiden säätö ja ohjaus.
  • Krantz-tuotemerkkimme alla suunnittelemme, valmistamme ja toimitamme maailmanlaajuisesti edistyksellisiä ratkaisuja ilmanvaihtoon, jäähdytykseen ja lämmitykseen. Puhdasilmaratkaisujamme hyödyntämällä voimme auttaa asiakkaitamme vähentämään toiminnastaan aiheutuvia päästöjä muun muassa laboratorioissa tai ydinvoimaloissa.

Vaativaa teknologiaa sairaalalle

Toimitamme monipuolista kiinteistötekniikkaa Jenan yliopistollisen sairaalan toiseen rakennusvaiheeseen. Kyseessä on yksi Saksan suurimmista sairaalahankkeista.

Energiatehokkuuspalvelut