Selvitys Caverion Oyj:n hallinto- ja ohjausjärjestelmästä vuodelta 2013

(Corporate Governance Statement)

Tämä Caverion Oyj:n selvitys hallinto- ja ohjausjärjestelmästään on laadittu arvopaperimarkkinalain sekä Suomen listayhtiöiden hallinnointikoodin suosituksen 54 perusteella toimintakertomuksesta erillisenä kertomuksena. Selvitys on julkaistu Caverion Oyj:n internet-sivuilla osoitteessa www.caverion.fi/sijoittajat/Corporate Governance.

Caverion Oyj syntyi 30.6.2013 YIT Oyj:n osittaisjakautumisen täytäntöönpanon tultua merkityksi kaupparekisteriin. YIT Oyj:n osittaisjakautumisessa YIT:n Kiinteistötekniset palvelut -liiketoimintaan kuuluvat varat, velat ja vastuut siirtyivät Caverion Oyj:lle.

Caverion Oyj:n hallinnoinnissa noudatetaan voimassaolevaa lainsäädäntöä, yhtiön yhtiöjärjestystä sekä suomalaisten pörssiyhtiöiden toimintaa sääntelevien ja valvovien yhteisöjen sääntöjä ja määräyksiä. Caverion noudattaa myös kokonaisuudessaan Arvopaperimarkkinayhdistys ry:n hyväksymää Suomen listayhtiöiden hallinnointikoodia, joka tuli voimaan 1.10.2010. Koodi on julkisesti saatavilla internetissä osoitteessa www.cgfinland.fi

Caverion Oyj:n lakisääteinen tilintarkastaja PricewaterhouseCoopers Oy on tarkastanut, että selvitys on annettu ja että siinä esitetty kuvaus taloudelliseen raportointiprosessiin liittyvien sisäisen valvonnan ja riskienhallinnan järjestelmien pääpiirteistä on yhdenmukainen tilinpäätöksen kanssa.

Hallituksen tarkastusvaliokunta on käsitellyt tämän selvityksen kokouksessaan 27.1.2014.